Så er vi kommet til indendøres sæson. Mød os på tirsdage i slæjd lokalet på Lindbjerg skolen.

Bo Søndergaard Tlf.: 23 49 46 27

Herning Modelskibsklub blev startet d. 28 januar 2008.
Vi er en forening som bygger og sejler med fjernstyrede modelskibe.
Vi har klubaften om tirsdagen kl. 18:00

Om sommeren sejler vi med vores modeller i vores sø i Skærbæk.
Vi har forskellige typer modelskibe, og forskellige måder hvorpå vi sejler.

Om vinteren mødes vi i et sløjdlokale, hvor vi bygger, snakker og får en tår kaffe. Se mere info her.
Batteri drevne modelskibe.
Disse modeller er de mest udbredte. Det er lige fra simple fjernstyrede både fra Bilka til store komplicerede selvbyggede modeller med en masse funktioner som vandkanoner, lys og lyd. Disse modeller sejler vi med på vores manøvre bane. Flere gange om året er der konkurrencer og arrangementer, hvor vi konkurrerer i denne disciplin. Her kan alle deltage uanset alder og det behøves ikke være dyrt.

Sejlskibe
Når vejret er til det, kommer disse modeller i vandet. De drives nemlig kun af vinden. Med fjernstyring kan man styre sejl og ror. Disse modeller er ren afslapning og hygge.

Dampskibe
Det er modelbåde som er drevet med en dampmotor, i de fleste dampen lavet i en kedel som opvarmes med en gasbrænder.

Et medlemskab i Herning Modelskibsklub koster 200,- om året

Medlemskab af klubben giver følgende fordele
Klubaften hver tirsdag. Ved søen om sommeren og på Lindbjergkolen om vinteren.

Kontingent skal betales inden d. 1. februar
Kontingent indbetales på konto 9570 12999704